Saturday, September 13, 2008

HATI DUKA SIAPA YANG TAHU-RAMADHAN MENCABAR KALBU

Segalanya adalah ujian dari DIA. Aku terima dan aku cuba terus bangkit dari semua itu. Ujian yang DIA berikan untuk aku di bulan Ramadhan kali ini tak pernah aku lalui sebegini. Namun aku bersyukur kepadaNYA, mungkin ada hikmah disebalik semua ini. Aku tak perlu menangis lagi seperti dulu. Ya… pengalaman dulu benar-benar buat aku menjadi dewasa dan apabila kini terjadi lagi tanpa dipinta, aku dapat mengawal emosi ini.

Tetapi siapa tahu entah esok entah lusa… jika perlu airmata ini gugur sekali lagi… aku biarkan saja ia terus mengalir… jika itu dapat melepaskan segala kesedihan aku dalam mencari erti sebuah perhubungan. Begitulah lumrah hidup manusia, tak pernah lekang dari masalah. Kadang kala bukan kita mencari, ia datang dan muncul secara tidak sengaja dan akhirnya perpisahan terjadi lagi. Ya Allah, kau berikan aku kekuatan dan ampunkanlah segala dosa-dosaku.

No comments: