Sunday, September 27, 2009

Hari Raya Tempoh Hari

Alhamdulillah selamat sudah menyambut aidilfitri dikampung halaman di Rawang dan Klang Selangor.

Pagi Hari Raya

Bermaaf-maafan dengan ayahda di pagi raya. Tak tahannya ambil gambar sungguh-sungguh.Ikhlaske?.hahaha

Amalan bersalam-salaman dan bermaaf-maafan menjadi amalaan wajib setiap ahli keluarga. Sebagai anak bongsu dalam ahli keluarga biasanya akulah orang yang pertama memohon keampunan dari ayah tercinta Hj Lokman Hj Yusof.

Memberi Duit Raya

Sedang memberi duit raya dengan anak buah aku, Aishah..

Buat pertama kalinya pada tahun ini, memberi duit raya harus aku lakukan. Memandangkan kini bukan lagi bergelar mahasiswa dan sudah bekerja maka aku juga perlu memberi duit raya. Walaupun sedikit, namun asalkan ada memberi untuk anak-anak buah ok lahtukan. Bersedekah di bulan Syawal.Kalu dahulu aku boleh dapat duit raya dari adik beradik sehingga mencecah RM600 kini seposenpun takdapat.Putaran hidup..heheh..

Bergambar Bersama Ahli Keluarga

Koleksi gambar Hari Raya bersama keluarga 2009. Diambikl sebelum pergi beraya.

Sebagai memori raya, gambar diambil untuk kenangn raya tahunni.Raya hari pertama tahunni tidak ramai adik beradik pulang kerana mereka kerumha mertua. Jadi tidak ramai ada didalam gambarni.

Menziarahi Pusara Bonda

Kakaku sedang menabur daun pandan di pusara bonda.

Seperti tahun-tahun sbeelumnya, kunjungan ke pusara bonda selepas selesai solat sunat Hari Raya menjadi satu kemestian buat semua hali keluarga. Bonda Allahyarhamah Hjh Saenah Hj Sahdan kembali kerahmatullah pada 21Ramadahan 2001 (9 tahun sudah).

Berkunjung Ke Kampung

Semangat berhari raya.hahah

Di kawasan rumah di Kg. Sg. Buaya.

Selesai menziarahi bonda, aku dan seluruh ahli keluarga menuju ke kampung Sungai Buaya, tempat kelahiranku. Kami menziarahi sanak-saudara dan jiran tetangga. Kampungni masih lagi cantik. Disinilah pendidikan awal aku dan disini jualah tempat ku lahir dan membesar.

Hari Raya dan Kesedihan

Walaupun hari raya disambut meriah namun hari raya ke3 sahabat semenjak dari sekolah rendah Allahyarham Zulkifli Misdi kembali kerahmatullah apabila beliau terbabas semasa menunggang motorsikal selepas pulang dari rumah terbuka sahabtku juga Faizal di Kampung.. Alfatihah buat arwah.

Berjumpa Lagi Ramadhan dan Syawal 1431 H


Syawal tahunni diraikan dengan penuh gembira apatah lagi telah bergelar graduan dan sudah bekerja. Mungkin tahunni raya berseorangan tahun depan berdua?..mana tahu?..sama-sama doakan.

1 comment:

aineeA.S said...

tahun dpn berdua???
*ehem*
siapekah??
*ehem"
jgn lupe jemput! :D