Friday, May 16, 2008

Teacher, Sir, Guru, Cikgu, Ustaz, Ustazah...Semuanya sama

Semasa Pra Praktikum 1- Sekolah Rendah. (sebenarnya akan mengajar Ting.6 Sek Menengah)

Tanggal 16 Mei setiap tahun sudah tentu diingati oleh kita semua warganegara Malaysia kerana pada tarikh ini Hari Guru dilangsungkan disetiap sekolah (dan mungkin ada yang dilaksanakan lewat dari tarikh sebenar kerana kekangan atau masalah disekolah masing-maising)..Namun yang pastinya semua pelajar boleh manghafal dan mengingati bait-bait lagu "Kami Guru Malaysia" dengan lancar dan baik sekali.

Tanggal 7 Julai 2005 semasa minggu Orientasi UPSI, aku rasa terpana tatkala menyanyikan lagu "Kami Guru Malaysia"..ahhh..aku bakal seorang guru? berderau darah semasa menyanyikan lagu 'keramat' itue...

Kini 16 Mei 2008..lagi setahun akan bergelar guru sebenar..terasa bimbang dengan cabaran dan tanggung jawab yang bakal menerpa kelak..

Kepada semua guru-guru yang telah mendidik semenjak dari usia 5 tahun sehingga kini ucapan penghargaan diucapkan kepada kalian semua...Jasa dan pengorbanan kalian dalam memberi didikan kepada anak-anak bangsa akan diingati sampai bila-bila.

Jasamu di Kenang :

Tadika SK Kampung Sungai Buaya, Rawang, Selangor.
SK Sungai Buaya, Rawang, Selangor.
SK Agama Sungai Buaya, Rawang, Selangor.
Kolej Islam Sultan Alam Shah (KISAS)
SMK Bukit Sentosa, Rawang, Selangor.
SMK Bestari Kuala Kubu Bharau, Selangor.
Universiti Pendidikan Sultan Idris, Tanjung Malim, Perak.

Siapalah kita tanpa mereka, ajaran dan didikan akan dikenang dan disanjung sampai bila-bila..CURAHAN ILMU dibawa sampai keakhir hayat..membentuk generasi maju masyarakat bermatlamat..

"Terimakasih Cikgu"

1 comment:

jumapx said...

selamat hari guru...he3

semoga bakal menjadi guru yang cemerlang....berkhidmat untuk anak2 wawasan....

gitue....he3