Wednesday, May 20, 2009

Ucapan Sistem Pesanan Ringkas (SMS) Hari Guru Yang Sangat Menyentuh Hati


i Tahun ini tahun pertama aku bergelar seorang guru (walaupun praktikum). Tepat jam 12.00 malam 16 Mei 2009 berderet-deret SMS hari guru kuterima. SMS pertama diterima dari Zainal Alieff ( Pelajar SMK Wangsa Maju Seksyen 2). Terimakasih Zainal awak orang pertama yang menghantar SMS kepada cikgu. SMS seterusnya diterima silih berganti. Namun terdapat beberapa sms yang sangat menarik untuk kucalitkan sebagai ingatan abadi.

1. Bila Murid duduk, cikgu berdiri. Murid belajar sampai PHD, cikgu baru berkira-kira nak sambung degree. Bila murid diseligi, cikgu pula kena gari. Namun begitu didunia cikgu berbakti, moga diakhirat syurga tempat kita kekal abadi. Selamat Hari Guru. (Ain Moral UPSI)

2. Warga SMKWM2 terasa kehilangan Cikgu Hairul. Itu maknanya Hairul berjaya sebagai seorang guru. Dalam ramai-ramai guru praktikum dulu dan terkini hanya hairul yang istimewa banyak membantu kami.
Selamat Hari Guru ( Puan Nora SMKWM2).


Dua mesej yang kuterima ini cukup besar ertinya buat diri aku. Andai ditanya bersediakan diriku dengan profesion yang penuh mencabar ini? Sudah tentu akan ku jawab YA. Kepada semua, anak-anak murid, rakan-rakan pengajian UPSI dan para guru yang telah menghantar SMS kepadaku, Jutaan terimakasih diucapkan. Mesej kalian telah membakar semangatku untuk menjadi pendidik yang berjaya pada masa hadapan. InsyaAllah..

No comments: